Ideálny východiskový bod pre epické jazdy alebo cross-country. Ľahký rám z uhlíkových vlákien CF3, široké pneumatiky a progresívna geometria znamenajú, že je rýchly do kopca a zároveň vzbudzuje dôveru pri zjazde.
Veľkosť kolies: | 29" |
Pri výrobe každého karbónového dielu používame nafukovaciu vložku, aby sa vo vnútri rúrok nevytvárali záhyby, ktoré by zvýšili hmotnosť a mohli by rúrku oslabiť. Vďaka tomu sú výsledné rámy ľahšie, tuhšie a pevnejšie.
Elektronický systém radenia Shimano Di2 ponúka rýchle, hladké a spoľahlivé radenie. Najmä vo svete cestnej premávky sa osvedčil ako primárna voľba, keď je najdôležitejší špičkový výkon. Vzhľadom na to je k dispozícii široký výber vysoko výkonných cestných rámov, ktoré sú pripravené na systém Di2 READY a môžu byť vybavené elektrickým káblom, batériou a ďalšími drobnými úpravami, ktoré si systém vyžaduje.
Profil zadných trubiek a špecifické usporiadanie karbónových plátov pôsobia ako plochá pružina, ktorá tlmí nerovnosti terénu a znižuje vibrácie.
Na väčšine rámov sú káble a hadice prevodovky a bŕzd vedené cez rám. Káble vstupujú do rámu a vystupujú z neho cez hladké priechodky alebo sa používa jeden z ďalších systémov, ako je SMART ENTRY alebo WIRE PORT. Vedenie káblov vnútri rámu ich chráni pred poveternostnými vplyvmi, poskytuje čistý a elegantný vzhľad a môže poskytovať aerodynamické výhody.
Na zvýšenie odolnosti uhlíkových rámov sú uhlíkové vrstvy spojené živicou s pridanými nanočasticami, ktoré zvyšujú odolnosť proti nárazu až o 40 %
Hlavové zloženie navrhnuté spoločnosťou MERIDA, ktoré umožňuje, aby všetky ovládacie káble z riadidiel vstupovali do rámu cez kryt hlavového zloženia hlavového zloženia, čím sa vytvára čistý a nerušivý vzhľad, ktorý umožňuje ľahšiu, pevnejšiu a aerodynamickejšiu konštrukciu rámu ako bežné káblové porty. V závislosti od modelu sú káble vedené úplne interne (vrátane tyče a predstavca) alebo polointegrované, kde káble vedú do rámu pod predstavcom.
Presnosť riadenia je nevyhnutná pre bezpečné a isté riadenie a X-TAPER HEADTUBE nám umožňuje túto presnosť výrazne zvýšiť. Väčší priemer hlavového zloženia v spodnej časti v kombinácii s menším v hornej časti pomáha vyvážiťzaťaženie, ktoré môže moderná jazda a výbava spôsobiť na hlavovej rúrke, a to všetko bez zbytočného zvyšovania hmotnosti. Umožňuje jednoduchú montáž kužeľových vidlíc a poskytuje presné a isté riadenie.